تحقیق تکنولوژی در معماری معاصر ایران

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع تکنولوژی در معماری معاصر ایران،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
تکنولوژی در معماری معاصر ایران
همانطور که در مقدمه نخست پروژه اشاره کردیم پیوند بین ساخت ، سازه و معماری در دوره های مختلف معماری همیشه مطرح بوده که در دوره هایی دچار ضعف و سستی شده ولی با شروع معماری مدرن با وجود افرادی مثل لوكوربوزيه و میس وندرو دوباره سعی در ایجاد پیوند بین این عناصر گردید و موفقیت هایی نیز بدست آمد این روند همچنان ادامه یافت و در یک دوره از معماری بسیار به آن بها داده شد . دوره ای که ما هم اکنون از آن یاد می کنیم سنگبنای آن در سال 1971 گذاشته شده است و ابتدا توسط دو معمار ریچارد راجرز ورنزوپیانو در مسابقه طراحی ساختمان ژرژ پمپید و متجلی گردید . نمای این ساختمان را مجموعه ای از دود کش ها ، آبگردان ها ، لوله های تاسیساتی و ستون ها ، تیرها ، بادبند ها ، راهپله ها ، مسیرهای رفت برگشت تشکیل می داد . این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نام های تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف شده لذا مجددا در دهه هفتاد ماشین و فن آوری به عنوان یک موضوع محوری در معماری مطرح شد . 
معماران این سبک تکنولوژی را دستا ورد بزرگ مدرنیته و مهمترین عامل توسعه و پیشرفت در قرن بیستم می دانند . از نظر آنها عماره و مستخم های هر عمر در معماری آن دوره باید شکل کالبدی پیدا کند .
به طوری که یکی از پیشگامان این دوره می گوید ما ساختار را نمایان می کنیم . برج ایفل ساختمان ایده آل و آرمانی معماران این دوره است . 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 1769 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:156 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.