تحقیق فرم يا عملكرد هتل Omm

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع فرم يا عملكرد هتل Omm،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مهمترين نماي خارجي اين ساختمان را كه مشاهده مي كنيد چالش اصلي من را با تفكرات اين معمار مواجه مي كند! نمايي كه مشاهده مي كنيد به عنوان يك پوسته نا متقارن و موج دار مي تواند زيبا و جديد تلقي گردد اما هنگامي كه در بطن قضيه وارد مي شويم مي بينم كه همان نتيجه گيري اول و دوم رعايت نشده است . اين نما با سنگ مرمري فرمي است كه پاسخگوي نماي اصلي يك هتل نخواهد بود و بيشتر به مسئله اول اشاره دارد كه : عملكرد فداي فرم شده است ! اما براي نقد صحيح تر از گفته هاي معمار اين بنا استفاده ميكنيم ؛ Juli Capella در يكي از دفاعياتش در استفاده از اين فرم اشاره كرده است كه جداره هاي بيرون آمده براي جلوگيري از نويز و نوفه هاي ترافيكي خيابان منتهي به اين هتل هست ؟! اگر به عكس زير توجه كنيد و با آگاهي به اينكه سايت اين هتل در يك منطقه نسبتا شلوغ شهري است پس گريز از نوفه راه حل اين معضل نيست اما اين زبانه هاي بيرون آمده هم با توجه به حركت ماشين ها در اين خيابان هم مشكلي را حل نمي كند ( ادله 1)
جولي كاپولا به منظره قسمتي از هتل ( شايد طبقات سوم و چهارم )به بافت قديمي شهر و يك اثر تاريخي كه در عكس بالا مشاهده مي كنيد اشاره دارد كه معتقد است اين بنا كششي به سمت اين view ايجاد كرده است كه متاسفانه اين فرضيه هم با توجه به زواياي گردش اين ديواره ها نتوانسته است اين امر را ميسر سازد و تنها در سويت هاي بالا ممكن است زواياي پرسپكتيوي ناقصي ايجاد كرده است و حتي نتيجه گيري دوم را نقض مي كند ( داشتن تنها يك منظره ) كه هر چند به نظر حقير ميشد يا ايجاد چند حفره هندسي در انتهاي ديواره ي بالكن ها ديد به قسمت ديگر ساختمان را مهيا ساخت و همچنين به سبك تر كردن بنا نيز بيانجامد . ( ادله ۲ )
اما سومين ايرادي كه براي اين بنا وارد است و متاسفانه در بسياري از هتل هاي ايران هم مشاهده مي شود نبودن دعوت كنندگي مناسب به اين بناهاي جذب توريسم است كه شايد يكي از مهمترين ركن ها در طراحي هتل باشد ! ورودي اين بنا به هيچ و جه تعريف نشده است و در صورتي كه كنسول بيرون آمده و آن گلدان را حذف كنيم متاسفانه ورودي براي اين پروژه ديگر باقي نمي ماند و به بيان ديگر هويت خود را از دست مي دهد كه شايد مي شد با ايجاد يك المان قوي تر در ورودي و متمايز ساختن در رنگ يا جنس مصالح در ديواره بنا و ايجاد سنگفرشي متفاوت با ديگر قسمت ها پياده رو آن را شاخص تر كرد . 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 3955 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:379 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.